חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מזכרת מיוחדת לחלאקה - מזכרות

מזכרות מחלאקה

חלאקה, בערבית: תגלחת. הכוונה היא לתספורת הראשונה של ילד בן שלוש, בה הוא מקבל כיפות לחלאקה, המתאימות לגילו מבחינת העיצוב והמבנה שלהן.

מנהג החלאקה חדש, והוא מובא בספרים רק מהמאה ה- 16 והלאה. זהו אירוע מרגש וחד פעמי. יש הנוהגים לערוך את החלאקה במירון, סמוך לקברו של רבי שמעון בר יוחאי, ויש שהולכים לרבנים על מנת שיברכו את הילד.

בטקס החלאקה, רוכשים הורים רבים לילדם, סט חלאקה רקום, המורכב מכמה פריטים חשובים, כמו טלית וכיפה לחלאקה. ממעמקים מציעה שני דגמים של סטים, הכוללים כיפה לילד בן 3, וטלית תואמת במידתה. ניתן לרקום שם על הכיפה, וכן על הטלית:

  • סט חלאקה שיבולים מהודר- הטלית מגיעה עם פסי כסף או עם פסים כחולים לבחירה. ניתן לבחור רקמה בצבע כסף, כחול, או שילוב ביניהם- שיבולים בכסף ושם בכחול, או להפך. על הכיפה ניתן לרקום שם בצבעים כסף כחול ולבן.
  • סט חלאקה לילד כתר מהודר- מגיע ברקמת "יברך ה' וישמרך", כתר ושם הילד. הטלית בפסי תכלת, כחול או כסף, וכן הרקמה על הטלית ועל הכיפה.

ברגעים בהם הילד הופך לגדול, עם תספורת וכיפה, הוא מקבל את טליתו הראשונה, ההולמת אותו במידותיה, ורקומה עם שמו. זהו רגע מרגש, שייחרט בליבו לשנים ארוכות אחר כך.

ממעמקים מזמינה אתכם, לבחור את הסט שמוצא חן בעיניכם, ולהכניס את ילדכם ברגל ימין, לעולם של הגדולים.

דילוג לתוכן